Skip to content

Inköp- och logistikchef till Helge Nyberg

Helge Nyberg AB är en internationell aktör med försäljning av deras truck- och vagnkoncept i 60 länder. Deras huvudkontor med både utveckling och tillverkning har funnits i Ulricehamn sedan starten 1958. Produktvarumärket Ergobjörn har utvecklats med fokus på att göra vardagen bättre och enklare för deras kunder. Med deras långa erfarenhet som specialister på intern materialhantering tillsammans med att alltid ha kunden i fokus, gör att de levererar standardprodukter och kundanpassade lösningar av hög kvalitet. De arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning och anser att kollegor med olika bakgrund ger en än mer inkluderande kultur där alla kan trivas och växa på lika villkor. I Ulricehamn arbetar idag 45 personer och företaget omsätter ca 100 MSEK. Läs mer på www.helge-nyberg.com

Vill du ta dig an en varierande och spännande roll i sin helhet med många internationella kontaktytor?

Arbetsuppgifter och mål

I rollen som Inköp- och logistikchef till Helge Nyberg ansvarar du för att säkerställa bolagets inköp, utveckling av strukturen för inköpsarbetet, in- och utleveranser och säkerställa bästa leveranssäkerhet. Du arbetar nära leverantörerna för att utveckla inköpsstrategier där kvalitet och pris stödjer möjligheterna till tillväxt. Du ansvarar även för inköpsplanering, optimering av lagernivåer, inventering och orderflöden. Du medverkar i produktutveckling genom att föra en tät dialog med företagets produktion och konstruktionsavdelning.

Funktionen är i ett spännande skede som innefattar utveckling av processflöden, internt såväl som externt.
Du har ett personalansvar för fem medarbetare, ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. Tjänsten är placerad i Ulricehamn.

Din Profil

Du har flerårig erfarenhet från att jobba med strategiskt inköp i en tillverkande industri och förstår komplexiteten att balansera inköp med planering, logistik och konstruktion. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.

Du har lätt för att se helheten i processen, allt från val av leverantörer, transporter, lagerhållning till eftermarknad. Du är social och serviceinriktad, är inte rädd för att ta egna initiativ. Vi ser dig som en inspirerande ledare, trivs att arbeta i team mot gemensamma mål och drivs av att skapa förtroendefulla relationer med leverantörer. I en ledningsgrupp tar du naturligt rollen som en aktiv och engagerad person.

Som person är du strukturerad, strategisk och ansvarstagande. Du är även analytisk, resultatorienterad och har lätt för att prioritera värdeskapande utvecklingsmöjligheter. Med en flexibilitet och anpassningsförmåga har du lätt för att skapa egen struktur för ditt arbete.

Helge Nyberg erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du får möjlighet att vara med och påverka företagets utveckling! Låter det intressant för dig?

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Helge Nyberg med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93. Ansökan mailar du till info@humanandexecutive.se senast den 9/1–2022. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!
Inköp- och logistikchef till Helge Nyberg

Ansök